Home > Parenting > ‘Happiness’ is more important than ‘Success’ for your child

‘Happiness’ is more important than ‘Success’ for your child

Happiness helps a child’s brain develop

Researchers have discovered that a child who had a nurturing, caring, and happy childhood can develop a larger hippocampus, the region of the brain that deals with memory, learning, as well as coping with stress.

আনন্দভরা শৈশব যেখানে আপনার শিশু খেলার প্রচুর সুযোগ পাবে এবং আপনার সাথে সময় কাটানোর সুযোগ পাবে, তত বেশি তার ব্রেইন ডেভেলপ করবে। এবং শৈশবের এই আনন্দপূর্ণ সময় ভবিষ্যতে তাকে অনেক বেশি সফল হতে সাহায্য করবে।

This is why kids need all of the love, support, and happiness that parents can provide them. You don’t have to be rich in order to provide happiness to your kids, being a loving parent, supporting their interests, and always being a rock that they can lean on will help make their childhood a happy and memorable one.

আমরা বার বার একটা কথা বলি যে সন্তানের শৈশবকে পড়াশুনার চাপ দিয়ে, তাকে অন্যর সাথে তুলনা করে, তার মনে টেনশন তৈরি করে তার ভবিষ্যৎ নষ্ট করবেন না। আজকে সে স্কুলে প্রথম না হলে, অংকে ৫ নাম্বার কম পেলে কিছুই আসবে যাবে না তার ভবিষ্যতের জন্য। কিন্তু এটি তার বর্তমানকে নষ্ট করতে পারে আপনার আচরণের কারণে।

স্কুলের পরীক্ষায় ৫ নাম্বার কম পাওয়ার জন্য আপনার জীবন নষ্ট হয়ে যায়নি। আপনার শিশুরও হবে না।

Additionally, when it comes to satisfaction later in life, Professor Richard Layard, a ‘happiness expert’ from the UK, found that among adults, having a happy childhood greatly contributed to feelings of success later on in life, more so than academic accomplishments, money, or success in their work.

আর অভিভাবক হিসাবে আমরা সবাই চাই যেন আমাদের সন্তানরা একটা ‘সুখী’ জীবনযাপন করে। আর সুখী ব্যক্তিরাই সফল ব্যক্তি।

তাই আজ থেকে ঠিক করুন সন্তানের আনন্দকে বেশি প্রাধান্য দিবেন।

ধন্যবাদ আপনাকে।